Halaman

Tuesday, February 22, 2011

ayah dan bondaku...



inilah insan yg membesarkan aku dr aku bayi hinggalah remaja....pengorbanan kedua2 insan ini xkan kulupakan....msh segar dlm ingatanku semasa aku kecil,abah menjadi seorang penternak lembu utk membesarkan ank2...abah sedaya yg mungkin menyimpan duit utk memberi kesenangan kpd aku dan adik beradikku seramai 9 org....pernah abah mendapat hasil yg lumayan semasa menjual lembu yg abah ternak...abah membawa aku dan keluargaku yg lain bercuti ke merata tempat termasuk pulau pangkor,gunung senyum,genting highland utk memberi hiburan kpd kami adik beradik......x dpt ku bygkan betapa seronoknya waktu itu......
sejak setahun yg lalu,abah telah disahkan mengalami masalah usus yg agak series...syukurlah selepas menjalani pembedahan abah kembali sihat walaupun tidak secergas dulu...aku bersyukur krn msh diberi kesempatan utk bertemu dgn abah sms aku pulang ke kg sebulan yg lalu....

mak.....
mak adalah insan yg melahirkan aku dan membesarkan aku ...pengorbanan mak terlalu byk buat aku dn adik beradikku...mak pernah bekerja di kilang sarung tgn utk membantu abah menambah pendapatan keluarga ku....mak juga pernah bekerja di kilang spearpart motor....walaupun penat mak msh mampu utk menyediakan persiapan makanan utk kami 9 beradik....dan menguruskan rumah....
kini usia mak dh menjangkau 61 thn...syukurlah mak msh ade bersama2 aku dn adik beradikku.....wlaupun mak menghidap penyakit darah tinggi dan kencing manis....mak msh mampu bertahan hingga ke saat ini....aku bersyukur krn Tuhan memberikan kesihatan kpd mak dan abahku.....

doaku semoga mak dan abah akn sentiasa sihat selalu dan saat ini aku amat merindui kalian.....

1 comment: